Monday 23 November 2015

Ik had altijd al een oog voor wanddecoratie kinderkamer

Vroeger speelde ik vaak bij vriendjes en vriendinnetjes. We deden dat in de speelkamer of lekker buiten, die luxe hadden de meeste van mijn klas of buurtgenoten wel. Op elkaars slaapkamer spelen kwam eigenlijk nooit voor, met uitzondering van m’nbff. Dat is denk ik meer een ‘stadsding’.  Nee, de kinderkamer zag ik alleen bij logeerpartijtjes en die waren wat schaars door m’n eigen heimwee naar mijn bed:). Ik was wel altijd benieuwd naar de kleuren en decoratie kinderkamer. En stond er al een bureautje of een speelgoedkist? Veel vragen weinig antwoorden. Naar wanddecoratie kinderkamer was ik ook altijd niewsgierig. Hangen er posters of een leuk behang? Foto’s van zichzelf of hun huisdieren?


Pubers

Pas toen ik naar de middelbare school ging hingen we op slaapkamers rond. Spelen was toen niet meer de juiste term. Hangen, make up doen en elkaars kledingkast uitpluizen en her en der wat uitwisselen. Dat deed ik vooral met mijn beste vriendin, zij was een stadsmeisje wat in haar puberende jaren werd verbannen naar een medium/small dorp. Ze verhuisde gewoon maar ze was er niet erg blij mee. Ik wel. Eindelijk iemand met een ruggegraat.

Een ding opzichzelf

Haar kamer was een ‘ding’ opzich. Wanddecoratie kinderkamer was niet meer te bekennen. Pluizige, harige spiegels (wie heeft dat bedacht) heeft niks met kinderkamer tje te maken. Zo ook zebraprints of glitterende bollen behoorde niet tot decoratie kinderkamer maar tot decoratie tiener-naar Anouk luisterende opstand kamer. En dat paste haar goed:) ik was blij ook eens te kunnen vertoeven op een andere kamer dan die van mijzelf. Welke overigens compleet tegenovergesteld was, kleur gecoördineerd en zorgvuldig gestyld. Ja, ik had ook een springveren fotolijstje in de vorm van een hart en een opblaasbare fauteuil maar voor mij toch liever iets meer eenheid.
Tijden veranderen, dat zie je wel. En hopelijk komen de harige fotolijsten nooit meer terug! Al ben ik daar bang voor:)

Swipen met een kinderboek

De harigefotolijstjeszul je op de kamer van mijnzoontjegelukkignietterugvinden.Ikmerk nu al dathij best zorgvuldig met zijnspeelgoedomgaat, qua neerzettendan. Mooi op eenrijofnetjes op de vensterbank.Hijhechtveelwaardeaaneennetterustigekamer. Aan de muurhebikeenflinke collage gemaakt van zijnfavorietefoto’s op mijnIphone.Dat was nietmakkelijkkiezen want hijheeftdat ding tegenwoordigvaker in zijnhandendanikzelf. Laatst had hijeenkinderboekje in zijnhanden en probeerdehijuitautomatismete ‘swipen’ beetjemoeilijk met eenechtebladzijdeJ

Ditgaatallangnietmeer over de decoratiekinderkamer! Alsik over mijn kind begin wiliknogweleensafwijken van het onderwerpmerkikJ
Voor nu doen we het nog even met een bob de bouwer poster alswanddecoratie kinderkamer. Ikvoorspel date r binnennietafzienbaretijdnogalwatvoetballers van Barcelona aan de muurzullenhangen.Ookniet erg ;)

No comments:

Post a Comment