Wednesday 7 October 2015

Wooow ik wil kinderposters

Vandaag vond ik mijzelf ineens in gedachten verzonken over babykamers. Deels omdat het ter sprake kwam tijdens een brainstorm sessie maar vooral ook omdat ik het oprecht leuk vind om over na te denken. Niet dat ik in blijde verwachting ben hoor, aan 1 opstandige peuterpuber heb ik momenteel m’n handen meer dan vol aan. Maar een babykamertje inrichten, ja daar gaat m’n grijze massa spontaan van werken. Ik ga je vertellen waarom ik dan uiteindelijk toch altijd weer uit kom op kinderposters?!



Hoewel ik zoveel wilde en originele ideeën kan bedenken merk ik dat ik toch vaak voor veilig ga. Destijds ook bij de kinderkamer van m’n zoontje. Zou ik het anders doen een volgende keer? Wie weet. Wat ik wel weet is dat de mogelijkheden eindeloos zijn ook al laten de baby- en kinderoutlethallen anders zien. Daar was het kiezen tussen super strak en hoogglans of boerderij-achtige schrootjes met grote deurknoppen, uhm geen van beide dankje. Op elk ‘perfect’ voorbeeldkamertje ontbrak wat mij betreft een paar kinderposters. Een kleurrijke touch die het geheel wat persoonlijker maakt. Nee de meeste hadden een stoffig klein Canvas doek met daarop een draak met te grote ogen, why? De babykamer personaliseren met kinderposters is zoveel makkelijker en chiquer mag ik wel zeggen. Een mooie grote fotolijst, passend bij de kleur van de muur, met daarin een wollig taupe schaap. Wat wil je nog meer? :) Veel meer? Dat kan ook, het grote voordeel van een poster kinderkamer is dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Het blijft natuurlijk niet bij een schaap of een paard of een tijger. Alles kan op een poster staan. En dan vooral in alle kleuren. Want jij bepaald de perfecte kleuren voor de kinderkamer.

Poster kinderkamer dus

Ja een poster kinderkamer overtreft wat mij betreft alle geitenwollensokken (nooffense ik ben gek op geiten) wanddecoratie. De veelzijdigheid van een poster kinderkameren flexibiliteit passen mij en m’n stijl goed. Een van de grootste frustraties tijdens het inrichten van de kamer was het gebrek aan kleur en nog erger het gebrek aan te combineren kleuren. Waarom zijn aankleedhoezen er voornamelijk in pijnlijk rose, giftig groen en heftig blauw? Niks voor mij. Ik wil zelf de regie over de kleuren en dat kan met de poster kinderkamer dus perfect! Zolang jij de kleur bepaald die bij de kinderkamer past maakt het niet eens zoveel uit wat er daadwerkelijk op de poster staat. Spiderman kinderposters passen bijvoorbeeld erg goed in een kamertje met veel roodtinten. Al zou ik er persoonlijk niet snel voor kiezen J
Volgend blog ga ik nog wat verder in op de babykamer en verschillende stijlen. 

Voor nu een opsomming waarom je voor kinderposters kan kiezen:
1. Vrij in kleurgebruik
2. Makkelijk combineren
3. Flexibel
4. Origineel
5. Stijlvol

No comments:

Post a Comment