Friday 6 November 2015

Tijd voor nieuwe kinderposters in herfstsferen

Wat heeft een poster kinderkamer met een ochtendwandeling in de herfst te maken? Kinderposters brengen de herfst in huis!

Een paar dagen geleden zette de wintertijd in. Sinds 3 jaar associeer ik dat met een paar uur minder slaap per week, voor de komende 21 dagen. Mijn zoontje heeft namelijk nogal moeite met deze wisseling. En daardoor ik dus ook. Vaak gaat deze periode gezellig gepaard met een verkoudheid of een andere vorm van weinig weerstand aanval. En zo ook nu. Tevergeefs heb ik het geprobeerd af te houden met groenten- en fruitsapjes, supplementen en vitaminen en op tijd naar bed gaan maar helaas. Mn geur- en smaakvermogen moet er weer aan geloven. Gelukkig is het wel mooi weer. De zeldzame ochtenden dat ik wakker wordt gemaakt als het al licht aan het worden is zijn wel mooie ochtenden. Paars-rose en blauwe schouwspellen spelen buiten mijn slaapkamerraam. En dan weet je; het wordt een goede dag. 
Tijd om naar buiten te gaan dus. Want er is weinig dat mij zo inspireert als de natuur. En hoewel ik het liefst 3/4 van het jaar in luchtige jurkjes zou lopen (en niet na hoef te denken waar al m’n sokken nu toch weer zijn) vind ik de herfst toch wel een briljantje der natuur.

Gister liep ik in het bos dichtbij mijn huis. Gelukkig is het geen bos waar veel mensen komen dus de kans op een overstekende ree en springende eekhoorns is nogal groot. Ik liep langs een beeldschone vijver die bevroren leek met groene dril. Doodstil en dik, alsof een laag mintig mos groen marsepein over het water was gerold.

Toen ik omkeek na een eindje lopen scheen het beste diffuus licht door de bomen wat ik sinds lange tijd heb gezien. Ik probeerde het vast te leggen met m’n telefoon maar het lukt nooit zoals je eigen ogen het zien. ik waande me in de droomvlucht. De geuren, kleuren en het licht maken mijn hoofd leeg en geven ruimte voor creativiteit. En deze ga ik toepassen in m’n huis, om precies te zijn in mijn zoontje zijn kamer. Want daar is de herfst ook begonnen.

Meer dekens, vaker de lamp aan. Op zich lekker maar zijn jongenskamer is nog in zomerse sferen. Zo zijn de kinderposters die er hangen aan vervanging toe. Misschien een leuke poster kinderkamer “eikel” van de Pastylabel collectie. Die kleur laat zich perfect combineren met het donker- en lichtblauw wat de fundering is voor zijn kamer. Misschien een wollig kleedje op de vloer. Wat warme oranje- en bruin tinten doen het goed met dat blauw. Het haalt elkaar goed op. Ik doe de nieuwe kinderposters in een witte lijst denk ik, die heb ik nog wel een paar leeg staan. Maar liever zou ik een mooie beukenhouten frame gaan halen. Die past goed zowel bij de kinderposters als bij de kinderkamer en geeft een mooi ruw sfeertje mee zodat het wel jongensachtig blijft.

No comments:

Post a Comment